Ursäkta min frånvaro..

Men vi har flyttat.. Tillfälligt flyttat. Vi vill inte riskera att bo här med möglet. Vi vet ännu inte hur mycket det är, men det luktar i hall, toaletter och sovrum. Vilken tur att Eva Och Folkes hus stod tomt, då de efter Folkes olycka flyttat till Violen. Vi gjorde ett jäkla flytt ryck iförrgår, Jessica, Tommy, Mamma, Pappa, Helena hjälpte till hela dagen.

Först fick vi fara dit och bära ner de sista grejerna, och städa nerdervåningen ordentligt (huset är uppdelat i två lägenheter). Sen flyttade grabbarna dit våran stooora soffa, sängen, Lillys säng, Lillys garderob, köksbord, utemöbler, grillen, skafferi och kylvaror, lite av Lillys leksaker, Lovas säng, våra ytterkläder, skor och kläder.

Och givetvis massa andra smågrejjer som man behöver i vardagen.. Så nu bor vi där, tills vidare. Försäkringsbolaget ska komma i veckan och utvärdera vad som har hänt, vad som behöver göras och om vi får någon ersättning. Det är myyycket nu, med allt möjligt. Det är inte kul ska ni tro att hastigt måste packa sina saker och fly från sitt hem, för att hålla sig friska. Usch, väldigt ledsamt har de varit.

Dessutom kommer vi får dubbla vatten räkningar, dubbla elräkningar. Och jag kommer nog inte att få någon slags ersättning i Juni ? Eftersom att jag börjar jobba typ heltid nu så kommer jag inte att stämpla något, och de timmarna jag får för nästa månad från jobbet blir bara tre dagar jag jobbade i maj? Visst är de så att man får förskjutet en månad? Ahhh..vet inte hur detta kommer att bli..Dåligt.

Vi har inget internet heller i vår nya bostad, så jag packade ihop computtern och for hem till huset för att uppdatera er och kolla mail och diverse viktiga saker. Lova följer med såklart och står sorgset i varje rum och tittar runt.. Vad är de som händer..Inte flytta..Nu igen..Tänker Lova.Stackarn, hon har varit med om så många flyttar så jag vill helst inte flytta runt med henne mer.

Morsdag igår, de kändes då inte så precis. Jag fick en dotter som brände sig på platt tången i morsdags present, och Fredde tog sig en sovmorgon samtidigt som jag kämpade på med en skrikande Lilly och en svidande brännblåsa. Sen efter många om och men fick jag i mig frukost, vi cyklade ner till mamma och firade henne. Jag fick ett jättefint kort av Jessica och vi åt tårta. Sen sprang jag runt i huset hemma och i nya huset,letade grejer, städade upp, plockade fram, servade Lilly, lagade lunch, cyklade runt i Vidsel för att leta våran husnyckel jag tappat.

Sen kom Carina Anna Dennis Johnny, Kajsa Daniel Sally och grillade, spelade kubb, svamlade på, fikade. De var skönt att få ett litet avbrott i allt elände, och tänka på lite annat en stund.Och nu är Lilly på dagis, Fredde är i gällivare, och jag sitter i vårat förpestade hem. Det blev många tråkiga ord idag, långt inlägg om våran situation som helt ut intet ploppat upp som en taggtråd i ögat och livet. Men, vi har en ny tillfällig bostad och de är vi glada över.


Lilly dansar i Evas pärlor =)


Jessica glädjeskuttar !

Lilly sitter helt själv i köket i lugn och ro och äter lunch=)

Trötta av flytt,ny miljö och kanske lite festligheter.

Utelek.

Kusinerna kollar in Lillys stora terass =)

Danne strikes a pose =)

Alla dör av skratt efter att Johnny har puttat Dennis i poolen.

Nu ska jag packa me mig frysvaror och fara "hem" för att äta frulle.

..



Kommentarer
Postat av: Erica

Fy fan va surt! Jag lider med dig. Hoppas försäkringsbolaget kommer med glada nyheter i veckan! Kramar

2010-05-31 @ 12:35:02
URL: http://frulindh.blogspot.com
Postat av: morsan

Ja de är inte är inte rolit att behöva rymma hemifrån pga dålig lukt å luft men allt för hälsan,de blev ju en bra tillfälles lösning,,,,,Kramar till er hoppas ni sover gott på Haradsvägen.....

2010-05-31 @ 13:22:01
Postat av: cetty

Ibland är livet förjävligt! Men efter regn kommer solsken och även för er. Det blir bra i slutänden ska ni se! Håll ut!

2010-05-31 @ 17:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0