Hojna sleepwalkern

Ännu en jobbig natt fick vi oss igår. Vi sov en stund på soffan, jag däckade kl 22 efter att ha sövt om Lilly i knät och lagt ner henne på soffan. Resten av natten skulle hon prompt sova i min säng, hon låg klistrad mot mig och sov på mitt ansikte hela natten. Hostande, snorande, gnuggande, bökande, PÅ MIG. När jag försökte smyga över till andra sidan sängen kom hon trevande och hängde sig fast på mig igen.

Jag fick inte precis mycket sömn inatt heller, men Lilly har nog svoit lite bättre iaf, men verkligen verkligen inte bra. Jag är så känslig när de gäller sömn, jag har svååårt för att somna, behöver mycket plats, och ingen som klänger på mig. Så jag hoppas att hon nöjer sig med sin säng inatt.

Under dagen har vi sett på film, ganska många olika, i omgångar, men inte länge av varje. Vi har målat, den mindre av oss på golvet och bordet och stolarna också. Vi har lagt pussel, läst böcker, dansat lite under hennes piggare stunder. Men ingen mat har hon velat ha, till lunch blev de bara lite småplock, och efter hennes lunchvila på soffan fick hon välling.

Sen tog vi en promma till affären, gungade lite och tre-hjuling-cyklade. Sen kom mamma oh jessica, så att jag skulle få städa lite, jag lagade mat till oss. Det blev Matvete med kassler i gräddsky, och sallad. Jag bara slängde ihop nåt, och både Jessica och Lilly gillade matvete (Jag sa att det var ris). Ni borde prova matvete någon gång, det är supernyttigt, gott och lite tuggigt. Använd det istället för ris eller potatis, eller i sallader. Jag jag tipsar er att koka det med en buljongtärning, och i 25 min, inte 15 som det står på paketet.

Lilly sminkar sig med lepsyl, och spegeln, kanske mest =)

Jag har varit en sleepwalker hela veckan, om det blir en 4:e sömnlös natt kanske jag är en rabies smittad monster morsa imorgon. Hoppas Fredde kommer hem i tid imorgon...

........................................................


Kommentarer
Postat av: Jessica

Sööt barn :) Nej nje kan kom inte för sent sov gott =)

2010-09-01 @ 20:39:45
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/
Postat av: cetty

Hoppas att din rabies inte hinner bryta ut innan Fredde kommer hem!!!

2010-09-02 @ 17:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0