John blund har flyttat in?

Inatt sov Lilly sin andra natt i sitt rum. Första natten fick jag springa dit 3-4 gånger, men när jag kom dit och satte igång speldosan somnade hon vackert om igen. Jag råkade också sova en timme i hennes rum, konstigt att jag kan vakna av mig själv sådär mitt i natten och kliva upp och gå till min säng.

Igår på dagen sov hon även lunch i sitt rum. Och igår kväll somnade hon tio över åtta, i sitt rum =) Men de har varit jobbigt för mig, att läsa Bu&Bä 20 gånger i mörker. Tror jag ska ta på mig Freddes pannlampa nästa gång.

Men natten till idag var jobbig för mig. Det regnade ju och blåste så förfärligt ute. Och vårt övervuxna äppelträd släpar med sina storaaa grenar på plast-altan-taket, precis utanför sovrummet. Och Lova knorrade på i sin korg,bäddade och bäddade och bäddade. Hon har en slags korg av rotting eller nå, som knakar så förbajjat varje gång hon rör sig. Och jag fick springa in till Lilly tre gånger, kl 5 ville hon inte somna om utan blev arg och ville höra Bu&Bä, igeeeen. Sen somnade hon om till kl 6.

Dessutom har jag drömt konstiga mardrömmar, om några ryssar som körde runt i en skåpbil för att kidnappa oss. Och när det levde om så mycket ute, var jag ju livrädd hela natten för jag trodde dom var utanför. Samtidigt blev jag arg på Fredde för att han jobbade borta, jag minns att jag tänkte i halvsömn när jag skakade av rädsla och frossa "Ååååå, nu får han faan ta och börja jobba hemma!!!" Haha.

Får se hur denna natten blir, de var ju som skönt när hon sov till kvart över sju i vårt sovrum.. Första dagen på mitt nya liv imorgon, första praktikdagen. Hoppas det går bra och att Lilly inte behöver vara på dagis så länge.


hej hej säger flickorna små =)

....................


Kommentarer
Postat av: Cicci

Snart så blir det rutin att hon sover isitt egna rum och då kanske hon sover hela nätter och längre på morgonen. Lycka till på praktiken och hoppas du får de kul.

Kram!

2010-09-15 @ 16:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0