Lilla ängeln

Vilken dag.

Lilly var på dagis 8-11, under tiden färgade jag håret och fixade diverse grejer i hemmet. När jag hämtat henne gav jag henne lunch, sen skjutsade jag henne till mamma. Hon skulle vara där några timmar eftersom jaghade tid på sjukan kl 13.30.

Men de gick väl inge vidare på sjukan, jag fick fara till BM eftersom jag har så ont i magen jämt. Efter en låång otrevlig undersökning ringde hon till Piteå, jag fick remiss dit och en slags jour tid imorgon. Margareta misstänkte en infektion eller nån cysta. Så, de var ju inge roligt alls. kl 10 imorgon ska jag på en till sån oootrevlig och ond undersökning, med ultraljud också för att kolla efter cysta.

Så drygt, dyrt, och jobbigt, och ont. Då blev jag tvungen ringa dagis och kräva att Lilly får stanna till efter lunch imorgon. Och dyrt blir det, måste tanka bilen, igen, måste betala akut avgiften på 270 kr, måste äta lunch ute, igen, och ska betala avgift för ett cellprov som ska tas, 150 kr.

Paah, detta har varit en dyr månad, med alla vinterkläder som lillan ska ha, och andra engångs utgifter och typ 5 resor till Lule och hitan&ditan. Och så bnu då en till stadsresa, men extra extra utgifter.Aja, de måste ju gå det också=) Det är ju ändå bra att jag blev ditskickad, så vi kanske får någon fason på detta elände.

Jag är då så nöjd, att Lilly varit så snäll hela kvällen, när jag haft ås mycket att göra. Hon har själv knogat på med böcker, sett film och myst i sängen medan jag hann vika maaaaaaassor med tvätt som legat i flera dagar. Hann även diska, plocka undan och sortera upp hennes garderob. Tack Lillyt för att du varit så belåten idag =) För mamma din har haft en tung dag.

Till råga på allt så ringer Fredde och säger att han kanske inte kommer hem förrän NÄSTA TORSDAG!! Det var nå jobb som var tvunget att bli klart till på tisdag. Han skulle ju få bra betalt för att stanna och jobba helg, men HALLÅ! Vad får jag betalt då? En jäkla massa mer ensamhet och längtan. Fy fasen, hopaps han kommer hem imorgon och inte på en vecka... =(

Blev ett långt eländigt inlägg, jag är impad om ni orkat hänga kvar så länge tills nu =)


Årets första julklapp är inhandlad (!!!!!), jag var verkligen inte ute på julklappejakt, men denna grej passade så bra till en som jag känner =) Nyfikna?

Jag är ju en verklig chipslover, kan detta vara någe? De smakade verkligen som..Creamy..Pitza. Helt okey, men nog finns de godare =)

.......................Gå å sov nu!


Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja, kanske man skulle ta tag i att handla lite klappar redan nu ifall man hittar någe, så blir det inte så mycket krig jul.

2010-09-09 @ 08:30:27
URL: http://homesweeethome.blogg.se/
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

oh yes! du såg rätt ;)

2010-09-10 @ 08:12:48
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jo men jag har ju varit på stuffa för så jag är inte s¨å spänd....

2010-09-10 @ 13:23:38
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0