Sömn jakt

Okiiidoki.

Nu var det ett tag sedan någon var här och dagbokade. Ska försöka komma ihåg vad vi gjort under helgen =) Fredag morgon hade vi bara hårdbröd hemma till frukost..helt okey för mig, men Fredde vill gärna ha ett större utbud. Så jag snabb knådade ihop nå Dinkelscones med Lilly samtidigt som Fredde låg i soffan och såg toy story.

Sen när vi väl ska fika så säger han:
-Alltså, jag tycker ju egentligen inte om scones...
-AAhhh, whaat?!! Alla tycker ju om scones sa jag!
-Jag vet som inte vad det passar till, det smakar ju som lite salt.
-Men det är ju ett frukostbröd sa jag lite irriterat, jag bakade dem ju nu för att vi (DU!) skulle ha nå frukost bröd. hembakt är ju godast.
-Men jag gillar ju vanligt bröd..tyyp, mjukkaka!
-Grrr! Tänkte jag och sade, men hallå,det tar ju flera timmar att baka mjukkaka, de här gjorde jag ju bara nu på tio min!

Sen ville jag inte säga ett ord till om mina goda nybakta bröd, kändes ju som lite otacksamt.Han är lite konstigt kräsen ibland den där pojken.

Resten av helgen har vi..hjälpt Tommy att städa ur huset och lägga ut det på blocket. Sen åt vi våfflor hos papa&nena. Sen åt vi kassler & potatis till middag. Lördag kväll fick vi besök av Sarah, söndag fick jag sovmorgon till 10:30, sen har vi ju varit ute mycket.

Veckans matlådor blev Kycklingfile med sockerärtor & Matvete, samt Köttfärssås med Fullkornspasta.

Sen följde jag och Lilly till byn då Fredde skulle spela bandy, vi besökte Sally.

Jag har bara varit så gryyymt trött ihelgen. Tre nätter i rad nu har Lilly vaknat mitt i natten, skrikit och gråtit i sömnen. TYp heela tiden. Tillslut vaknar hon ju, vill komma till våran säng, jag försöker vägra. Det har iaf slutat med att hon har stått i halvsömn och skriiiikit, gråtit och kippat efter luft en timme/natt. Utöver det har hon även gråtit i sömnen flera gånger.

Inatt gav jag henne alvedon, hon kanske har ont i öronen? Jag blev iaf helt psykiskt förstörd inatt och låg & grät medan hon stod och grät, Fredde fick nog eftersom jag vägrade att lyfta över henne. Tillslut flyttade han till soffan efter att jag skrikit "Men gå nån annanstans då,så att NÅN får sova iaf!!"

Visst har vi lugn och skön nattro i detta hem? Jag börjar få nog att aldrig, aldrig, aldrig få sova en hel natt.. Igår sövde mamma Lilly i Lillys rum, på den stora sängen. Idag när Lilly och Vilja var på dagis kom Sarah hit, hon hjälpte mig med städning, och att ställa iordning Lillys rum. Nu står där även hennes resesäng tills vidare.

Så, ikväll har jag med stor optimism förklarat att hon ska sova i sitt eget rum (jaaa, jiipiiie, har jag övertygat henne). Så, efter att jag läst Bu & Bä Får besök 15 ggr, stigit upp 5 ggr för att bre om Mimmi också med täcket, och startat om speldosan 3 ggr somnade hon utan skrik och gråt, i resesängen. Puuh, ett moment avklarat.

Nu hoppas jag bara att hon inte får panik när hon vaknar inatt, ser att hon är i ett annat rum, och att jag inte är där. Jag hoppas att hon kan ligga kvar där när hon vaknat, och att jag inte behöver springa upp till hennes rum alltför många ggr per natt.

Här inne ligger hon nu och sover, kommer kännas konstigt att vara ensam i sovrummet inatt. Förutom Lova då, som har bestämt sig själv att hon får ligga och sova i min garderob.. Ursäkta den suddiga bilden, jag ville ju inte väcka henne med blixten =)

................


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Lycka till! :)

2010-09-13 @ 22:20:30
Postat av: Cicci

Jase, karlar!

2010-09-14 @ 18:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0