Fullt hus

Ihelgen blir det minst sagt fullt hus. Ikväll kommer Freddes pappa med familj från söder och ska sova över. De är totalt fem stycken varav 2 små barn som är Freddes bröder och Lillys farbröder. Som är yngre än henne =) Den yngsta av dem är bara 7 månader! Plus att de har en schäfer med.

Igår kväll när vi kom hem från byn målade Fredde klart i källar hallen och jag röjde i gillestugan där de ska sova. Det var minst sagt skräpigt, skitigt och stökigt! Nu ska jag bara dammsuga tvättstugan och dammtorka gillestugan. Sen måste jag diska, dammsuga & tvätta. Under dagen ska jag å lillan ner och hjälpa mamma städa det andra huset som ska hyras ut från å med måndag. Sen ska det tillagas en älgstek på önskan från svärfar som inte ätit älgkött på år & dar.

Imorgon fyller mamma år, sen ska vi spela den årliga Valborgsbrännbollen, sen kanske skjutsa lillan till byn sen ska vi vara här å grilla middag en hel drös med folk. Sen blir det väl cykelturen upp till Raimos i mörkret.

Såå, med andra ord har jag verkligen inte tid att sitta här =) Trevlig helg!

....................................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0