Ändrade planer.

Yes.

Det var meningen att jag skulle jobba 5 dagar denna vecka, inklusive min sjätte helg i rad. Men istället bytte jag & Pernilla så jag blev ledig i helgen för hon behövde vara ledig nästa helg istället.

Men idag skulle jag ju jobba och lillan skulle på dagis. Men, igår kväll när hon kom gåendes från badet sa hon att hon fick ont i foten. Vi kollade och såg en liten liten glasbit sticka ut.

Jag, Erika & Fredde fick hålla fast henne och prova med pincett att få ut den, men hon bara skrek och drog undan foten och fick panik.

När hon hade somnat smög jag & fredde oss in till henne, men pincetterm nål & pannlampa. Men de var omöjligt, man kände den men den syntes inte. Och efter ett tag vaknade hon till och sa att det räcker nu!

Imorse kunde hon vissa stunder gå på foten, men när jag strök under den så gjorde det ont. Jag ringde till BVC, det slutade med att hon fick en tid hos en läkare idag.

Så, inge jobb för mig=för lite personal och inge dagis för lillan.

Efter många försök fick läkaren ut den lilla glasbiten på 1 mm, med hjälp av förstoringsglasögon, nål, pincett & bedövningssalva. Men de var inte kul, hon var tvungen att ligga på mage och doktorn höll fast foten och petade med pincetten. Hon hade panik och jag försökte lugna henne.

Sen for vi och åt lunch på byn pch sen ville hon till "Bibblateket" och läsa Pippi. Nu ligger den slitna tjejen pch tar igen sig.


..............................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0