Luktar såpa

En sån dag.

Har nu varit ledig i tre dagar och har ångest att börja jobba mina 6 dagar i rad imorgon. Kände mig så deppig imorse, hade inte lust till nånting och var bara less på alla sysslor och projekt som ska göras hela tiden.

Kände mig otillräcklig.

Tillslut ryckte jag upp mig. Medan Jessica var här gjorde jag ett ryck. För att bli av med några av sysslorna som står på min alldeles för långa lista. Har slitit som ett djur hela dagen men hunnit:

-Städa upp på gården, stökat undan & rengjort pooler och sommarsaker.
-Sanerat toaletterna.
-Skurat alla skåpluckor & lådor i köket.
-Rengjort ugnen som var sotig som faaaaasen, det såg ut som att jag askade en kamin.
-Rengjort & sorterat upp kylskåpet.
-Rengjort & putsat kaklet i köket.
-Vikt tvätt.
-Lagad grillade kycklingklubbor med ris plus Fläskfilé pasta.

Sen efter middagen for vi ut på älven, det var så soligt och vackert väder.
Nu när lillan somnat hade jag tänkt fortsätta på mitt projekt "Måla tvättstugan". Men allt städade och en timme i båten har inte gjort underverk för mig rygg.

Har en nerv i kläm i ryggen som har börjat kännas allt oftare igen. Det hugger till i höger höft & svank, och strålar nerför hela benet. När det är som värst kan jag inte röra höger ben en millimeter utan att skrika så att fönsterna skallrar.

Det kan slå till när jag lyfter tungt, sitter på hårt underlag, sitter snett, ställer mig upp för fort eller gör en hastig rörelse med benet. Väldigt skumt. Läkaren sa att det kan gå till sig om några år. KUL!

..........................................

Kommentarer
Postat av: Cetty

Vilket tokryck du fick! Inte konstigt att du blir trött efteråt. Det är jobbigt att se allting som ska göras. Försök att se på det du gjort och var glad över det. Eller anställ en hushållerska!!!! (önskedrömmen för många).

2011-08-16 @ 13:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0