Projekt

Har insett att jag har för mycket projekt på gång. Vi håller på att göra om tvättstugan. Igår målades nästan allt klart, bara nå tjocka fula rör i taket kvar. Sedan återstår det att bygga ihop en torkanläggning. Och få dit en ny hylla.

Är sugen på en smal "Steghylla" men den kostade 800 kr på Ellos.. Nån som har en till salu? Att ställa tvättmedel o.s.v på.




                             Vit eller svart vet jag inte ännu, får se om jag hittar någon billigare vad det blir.


Samtidigt försöker fredde fixa hem nya innerdörrar så att vi kan börja bygga ihop Lillys nya rum.

Samtidigt håller jag på att planera hur det ska se ut i köket. Är less på den ljusgröna spräckliga väggen. Har klickat hem lite prylar nu, sen ska bara fondtapeten målas. Istället för att vitt & ljusgrönt kök blir det Vitt,Svart & KnallGult. (Inte så mkt gult, ni får se).

Samtidigt nu, vill jag måla om det stooooora trista unkna beting rummet i källaren. Som just nu bara är tråkig förvaring. Ska ställa in lite möbler, mattor & göra det mysigt.

Samtidigt vill vi måla om garaget. Det ser bara sunkigt ut, har ingen slags bra förvaring alls. Freddes verktyg & dylikt ligger på golvet. Och halva rummet är fyllt med pappersinsamling.

Det är så mycket jag vill göra. Och jag vill göra det NU innan magen blir för stor. Det börjar kännas jobbigt redan nu. Om jag jobbar med armarna uppåt blir jag yr & andfådd. Om jag sitter ner på huk & målar så gör det ont i magen. Det känns ju som att jag har en tegelsten i magen om jag ska försöka förklara =)

Men jag ska försöka stilla mitt kli i fingrarna och ta ett projekt i taget. Men lite mera tid till allt detta skulle inte sitta fel!

.........................

Kommentarer
Postat av: Cetty

Typiskt bobyggarstuk när man är gravid! Du är helt normal!

2011-08-24 @ 18:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0