Tjött

Så var nästan min säsong som ledande hönsmamma i Kaffestugan över. De andra tjejerna har jobbat sin sista dag, men jag ska vara där till helgen också.

Igår jobbade jag min sjätte dag i rad och jag var så trött. De fanns stundvis inget att göra heller, tror att jag slumrade till i köket en stund.

Förra veckan hade jag äntligen fått bukt med lillans sömn. Hon hade då sovit samma tid på dagis varje dag. Och somnat kring 21 på kvällen, oftast sovit hela natten, till kl 7-7:30. I lördags sov hon till 8:20!

Så de var ju väääldigt skönt & lättande. Men nu, när jag jobbade ihelgen och hon var hemma med pappsen så barkade det igen. I lördags sov hon ingenting under dagen, vilket hon egentligen behöver. Hon somnade kring nio i bilen helt slut när jag & hon körde hem från Sörstrand.

Söndag, hon vaknar halv sju. Sover inget på dagen förrän mellan cirkus 17-18. Kvällen, hon somnar inte förrän 21:30. Hon sliter av sig blöjan & kissar i sängen bara för att få kliva upp igen. Suuck.

Inatt sov hon dåligt, grät i sömnen jätteofta. Sen vaknade hon kl 5:25 när Fredde var uppe och stökade. Och somnade inte om. Suuuck. Vi gick efter en stund och la oss i min säng då vi somnade om till 8:30.

Struligt kan man säga. Och nu är hon på dagis, jag fick ett samtal imorse om en kallelse till arbets. Kul!

Trött, sliten och dags för nya rutiner. Nu skriker Hallon efter frukost, känner att det är dags att verkställa önskemålet innan min mage kastar upp istället..

....................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0