Bestyr

Ihelgen har vi haft fullt upp. Lördag morgon hade det snöat en decimeter. Så Fredde å Lilly gick ut på gården medan jag bakade mjukkaka till julafton. Sen for vi till hotellet och åt Julmiddag. Gott, och mycket folk, mysigt och fint hade dem gjort i restaurangen! Lilly stortrivdes och sprang runt bland alla folk, och kom å åt en skinkbit då & då.

På vägen hem for vi till mammalediga Nicke & Melvin. Söndag morgon promenerade Fredde & Lilly upp till Vilja. Jag klädde på mig och började gå med dem. Men de gick så sakta för mig, om jag går för fort får jag sammandragningar. Så dem fick springa upp dit med vagnen och jag tog bilen.

Sen kom Nicke & Melvin samt Erika & Vegard på besök. Vi kokade knäck som blev alldeles för hård. Sen på kvällen bakade vi pepparkakor.

Idag är det 19 minus ute. Fy fasen! Vi blir hemma idag. Håller på att baka lussebullar just nu. Och vi har tvättat  upp lillebrors kläder, vikt tvätt, läst sagor, byggt lego, plockat undan gamla leksaker. Nu står Lilly å diskar medan degen jäser, och jag gissar att diskmedlet är slut när jag kommer tillbaka =)


Äntligen snö! Tyckte Lilly om iaf.

Hjälper till med mjukkaka degen. Fredde har lärt henne det tecknet. Som hon nu visar i stort sett på alla kort...

Rock´n´roll pepparkakor!



Juligt! Och kuligt!

....................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0