Lillys första jullov

Det var en trött fröken som kom hem från dagis idag. Med mycket spakhet i kroppen somnade hon på soffan. Hon brukar gå att hålla vaken men inte idag. Hon behöver väl sova..

Hann med alla sysslor å lite till, men min barnmorska hytte med sin näve åt mig för att jag måste ta det lugnt. Jag glömmer som bort mig själv. Jag vill att huset ska va städat, tvätten tvättad å vikt, disken diskad, brödet bakat samt fikat, Lova promenerad, maten lagad, Lilly å Fredde nöjda.Innan dess kan jag inte slappna av =)

Jag glömmer bort att jag är högandes pregnant och egentligen inte orkar eller borde fejja på så mkt som jag gör. Aja, nu har ju Lilly jullov dessutom så då får man ju inget lugn =)

Men nu satte jag mig ner en stund. Erika har lånat vårt kök för å göra köttbullar. Lilly sover. Men Lillebrorsan vaknade. Han ligger nu med huvudet neråt, men snett med ryggen tryckt mog min högra sida, med knän & fötter upptryckta i revbenen. De känns konstigt när han hickar, halva överkroppen min dallrar till!


Hej igen tomten. Dessa skulle gärna få flytta in till mig =) nelly.com 399 kr.

...................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0