Trött som gatan

För gatan borde väl vara trött..? Att ständigt bli trampad och överkörd, spottad, regnad och avgasad på? Fast å andra sidan får den ju bara ligga ner jämt..

Lilly sover nu bara på dagarna ibland, när hon är riktigt trött & inte går att hålla vaken. Igår var en sån dag efter dagis. Hon bara var arg & gnällde & tjurade. Sen slocknade hon. Jag var tvungen att väcka henne efter en timme, sen var hon arg arg ARG på mig i en timme.

Visst behöver hon sova på dagen ibland, men nackdelen är att hon aldrig blir trött på kvällen då! Igår när hon sovit en timme var hon vaken till kl 22! Blä, då vill man ju själv gå å sova men har inte hunnit duscha eller nå för att man sövt henne i evigheter.

Dessutom är det andra natten hon sover utan blöja.. Jag vaknade kl 2 inatt av att hon var vaken. Hon ropade på mig men jag bad henne lägga sig & sova. Sen kommer hon in till mig å säger att hon kissat i sängen.. Paaah. Vi har ställt in pottan i hennes rum och papper. Och förklarat att hon måste gå upp å kissa om hon behöver det.

Men inatt var hon ju vaken när hon kissade i sängen, hon gjorde det med flit för att få kliva upp. Jäkla unge. Men som tur var hade jag lakan, handduk & plastunderlägg så jag bara ryckte bort de, så fick hon sova direkt på madrassen.

Sen kunde inte jag somna om, låg å skruvade på mig i 2 timmar. Det kliade & hettade nå så hemskt i fötter & ben. Ååå så less jag blir. Även fast jag haft stödstrumpor blire söjna.

Under tiden vaknade Lova å var uppe & gick omkring å pep. Åå jag ville bara skjuta nån. Sen när jag väl somnat så ringer Freddes väckare. 100000 gånger. Han snoozar å snoozar å snoozar karl jävuln. Han struntar i alarmet å bara sover å sover. Det är jag som vaknar, och kan inte somna om förrän 30 min efter att han farit. Kanske han får sig ett blåöga nån morgon?

Aja, är p.g.a allt detta väldigt trött och seg idag. Men nu ska jag rengöra toaletterna, tvätt & dammsuga.

............................................

Kommentarer
Postat av: Cetty

Livet är inte bara hawaii tyvärr. Men motgångar stärker säjs det.

2011-12-14 @ 17:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0