ÅÅkej..

Lillys andra sjukdag (i lördags) så kräktes hon inte lika mkt, men hon var väldigt risig, helt utslagen och utmattad med feber och var bara vaken korta stunder hela dagen. Hon vaknade och skrek av smärtor i magen. Huvva, inte lätt att vara liten och sjuk. I söndags var hon piggare stundvis, orkade vara uppe då&då. På eftermiddagen for vi och firade pappa som fyllde år.

Igår var hon hemma från dagis, hon fick vara hos Moffa&Nena medan jag var å besiktade bilen, som inte gick igenom. Jag hade så sjuuukt svårt att ta mig upp igår morse, jag var så trött och mådde konstigt. Det har varit en tuff helg med en sjuk Lilly, och jag har inte heller känt mig piggelin.

Jag kämpade mig igenom besiktningen, när jag väl kom mig hem igen stupade jag i soffan och hann sova en stund innan jag skulle hämta hem lillan. Denna kväll skulle bli min första arbetsdag (kväll). Men eftersom att min dag spenderades på toaletten så fick det bli tvunget att bli inställt.. Det hade blivit min tur att vara sjuk..

Idag mår jag inte heller kalas precis, mår ständigt illa, är jättetrött och har huvudvärk. Så de blir inge jobb ikväll heller. Jag orkar inte, och jag är inte smittofri heller. Det är nog ingen hit att jobba i restaurang och i köket när man har såna här vinterkräksjuke virus i sig. Vi hoppas på en bättre dag imorgon!


Hufvudsaken är ju att lillan är piggare iaf! Men det var kämpigt igår att vara själv med henne när jag blev sjuk =)

...............


Kommentarer
Postat av: cetty

Stackars dej! Magsjuka som är så vidrigt!

2011-02-01 @ 15:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0