Carpe diem

Idag när jag var på väg till jobbet blev jag omkörd av en ambulans, längre fram var det stopp, bilkö. Jag ringde Erika å Vegge direkt för jag anade att de var i närheten, vilken lättnad när de svarade och sade att de satt fast på andra sidan kön. Där var fem ambulanser inklusive en ambulans helikopter, brandbil, bärgare, poliser. En timme satt jag fast i kön.

Sedan fick jag veta vilka som var inblandade. Och att en människa omkommit. Dessa vart ortsbor, som alla härikring känner. Jag var helt skakis hela kvällen och jobbet blev förvirrande jobbigt. Sen fick jag veta att även den omkomne mannens maka inte klarade sej, då brast det ordentligt för mig eftersom hon var min bästa favorit under många år i skolan som gett mig så mycket stöd och uppmuntran och positiva ord och kunskaper.

Hon finns inte mera nu. Så obehagligt tråkigt. Och att jag och E+V var så nära inpå. Så många tankar, tänd ett ljus för dessa mäniskor som inte finns längre.

Aftonbladet

PT

NSD

Dessa artiklar är dock inte uppdaterade, som ni ser står det att makan överlevde vilket inte är fallet..

.............................................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0