Flyg fula fluga

flyg..men den fula förkylningsflugan flyger ej..bort.. från oss. Jäkla fula fluga..flyg! Försvinn från oss..fulafulafluga..flyg.

Idag skulle jag ha jobbat 7-14, men jag hade aldrig orkat, och jag fick inte komma dit och smitta ner gäster/personal heller. Lilly vaknade 4.45 imorse och hade kissat ner sängen. Hon hade blöja men de måste ha farit på sniskan. Fredrik sprang dit och tog hand om det vilket var väldigt skönt. Men sen ville ju inte Lilly somna om.. Hon har vart vaken sen kvart i fem och jag likaså.

Och hon har blivit sämre idag igen, feber, snoret rinner ännu mer, hosta, svaghet. Och hon är så ljuskänslig att hon inte ens kan se på teve. Tillslut fick jag på henne sina gamla solglasögon, och nu har hon insett att de blev lite bättre. Stackars sitter och gråter ur ögonen och snoret rinner som Niagarafallen.

Men jag känner mig lite piggare idag, jag vill bara att Lilly ska få bli frisk. Hon har varit sjuk i tio dagar. När försvinner en förkylning egentligen? Ge oss hälsan tillbaka!!! Och varmare grader, man kan ju inte fara nånstans när det är 33 grader kallt för bövelen!


Dagens outfit, en ordentlig förkylning som vi är less på, solglajjer, och handväskan med i högsta hugg som är fylld med smådjur, glaskulor och lite pengar.

"Ta inte kort på meeej mamma..."

...................................


Kommentarer
Postat av: cetty

Hon ser ju riktigt tuff ut i sin utstyrsel! Hoppas att ni blir friska snart!

2011-02-16 @ 08:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0