Projekt välmående

För ett tag sen började jag ju att måla om våran fruktansvärt fula källartrappa. Nu är vi nästan klara..


Före: Hemskt ful beige-gul gammal väv på väggarna med en blommig bred bård. Furulister, furulampa,furutrappa, gult tak.

Arbete pågår, Fredde hjälpte till med tak & väggar. Lägg märke till den fin fina lampan, nån som vill ha? =)

Efter! Allt är fräscht vitt, ljust och fint och öppet känns det. Gillar budskapet på det konstiga stället och den knasiga lampkronan med svarta pärlor =) Nästa månad ska vi köpa ny, mörk, kraftig golvmatta så snart åker denna gamla slitna träfärgade på tippen!!

Jag trodde att Fredde skulle protestera när jag valt denna lampa, men han skruvade så snällt upp den å tyckte den var fin =) I love it!

Hittade en fin garageskylt som jag klistrade upp på rutan, blev perfekt!

Så jääkla skönt att ha detta gjort, speciellt eftersom denna del syns så väl från köket när man sitter å äter å allt. Men nu är det fint! Snart ska vi köpa en kraftigare färg till själva trappstegen, det är bara dem som är kvar att måla i själva trappan. Ska även börja ta mig an tvättstugans gula väggar, och hallen i källaren som består av ful furu panel.

...................................................................................


Kommentarer
Postat av: sarah

Sjuuukt snyggt!!! :D bra jobbat, blev toppenfint! ja gilla garagetexten skarpt! ;)

2011-02-23 @ 09:40:09
Postat av: cetty

Va fint det blev! Och lampan är som gjord att sitta där! Det roliga med renovering är när det är klart!

2011-02-23 @ 10:27:06
Postat av: Fia

Jättesnyggt! Vilken skillnad =)

2011-02-23 @ 11:15:19
Postat av: Anette

Blev ju hur snyggt som helst! Tänk vad lite vit färg och oändligt mycket tålamod kan göra :)

2011-02-23 @ 11:16:14
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag kunde inte komma och sova över idag :(

2011-02-23 @ 16:01:14
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0