Dumma bacillusker!

Vilket dygn vi har haft. Igår mellan 8.3o och kl 21.30 kräktes lillan 19 ggr.. Sen lyckades hon somna i soffan, någon var ju tvungen att sova här med henne. Hon vaknar några gånger, jag springer upp från sovrummtet för Fredde sover så hårt. Men kring tre tiden hör jag Fredde komma i rask takt och säga Helvette!! Då har Lilly börjat må dåligt i sömnen och krypit mot Fredde för att få hjälp, men F sov ju så kalaset hamnade i hans ansikte och över hela soffan..

Sen tog jag över, hon kräktes inte mer på natten men jag vaknade ju varje gång hon rörde sig lite eller lät något ljud. Jag kunde knappt sova, började må illa och fick jätteont i magen. Det var så obekvämt i soffan för ryggen, och Lilly väckte mig hela tiden.

Idag har hon iaf kräkts bara två gånger, sett på film, ätit en yågart som kom upp, druckit vatten och lite fruktsoppa. Nu sover hon för andra gången idag. Stackarn är så svag och utmattad. Hon fick en supp i morse för att hon var så varm och har klagat på ont i magen hela dagen..

Får se hur denna dagen blir, vi hoppas på bättringsvägen och att mina magsjuke symptom försvinner. Sen igår morse har vu måsta tvättat fyra maskiner med sängkläder, kuddar, handdukar å kläder. Vi måste tvätta en till men jag orkar inte gå ner och börja slita upp tvätten nu. Det är inte varje natt jag är nere i tvättstugan och hänger tvätt kl halv fyra på natten..

Jag har mått så dåligt idag, bara varit liggandes. Ont i magen, illamående, huvudvärk, hemsk värk i muskler,
leder och ryggen. Har iaf orkat med en dusch nu och fick lite ny energi. Men något matintag har det inte varit frågan om..

Jösses amalia vilket intressant inlägg va =) Måste bara förklara läget om nån funderat på att hälsa på oss, det är ingen idé, alla tre ligger däckade.

Hoppas på en bättre dag imorgon!


Så här fräscha känner vi oss idag, om vi ska vara positiva.

...........................


Kommentarer
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

Vi har verligen blivit drabbad av den riktiga vinterkräksjukan =( krya på er!

2011-01-29 @ 21:49:30
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: Anna Berglund

Men hujedamej vilken magsjuka! Har hon spytt 19 gånger?! Stackars stackars liten! Det måste ju vara vinterkräksjukan...hörde att Sally varit dålig länge. Vi har klarat oss än, konstigt nog. Känns som att alla i vår närhet har eller har haft det.

Krya på er!!

2011-01-30 @ 19:50:07
Postat av: Anneli herself

Jo Lilly kräktes 19 ggr den första dagen, heelt sjukt. Nu är det tyvärr jag som åkt dit.. Kan Lilly bli smittad igen?

2011-01-31 @ 12:40:06
Postat av: Anna Berglund

Nej, det tror jag inte. Eftersom hon redan haft samma magsjuka. Då ska hon nog ha extremt otur! Krya på dig!

2011-01-31 @ 13:18:02
Postat av: jenny w

Krya på er !

2011-01-31 @ 13:49:35
URL: http://mycornerstone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0