Hinderbanan

Helgen har verkligen gått extra fort. Fredag minns jag inte ens vad vi gjorde.. Hej minne guldfisk!

Lördag på eftermiddagen kom iaf Danne, Kajsa, Hoffe, Sally hit. Vi åt mat =) Jag hade lagat kyckling, helgrillat kycklingar i ugnen som var fyllda med en smörkräm med kryddor och vitlök, rödlok, purjolök. Jag hade gjort den smörkrämen, och lättat på skinnet ovanpå bröstköttet. Sen fört in bollar av krämen och fördelat den över köttet.

Det blev verkligen saftigt och smakrikt, inte lika torrt som vanligt. Till detta friterade jag potatis skivor och gjorde en Äppel-fetaost sallad.Mums! Sen år vi After Eight kladdkakan till efterrätt, plus godis och chips till filmen.

De sov över i Lillys rum och flickorna lekte =)



Lördagsgodis =)

Lördagsmys =)

Söndagsmys =)

Våran måndag morgon blev en hinderbana. När vi väl kommit oss in i bilen och vrider på nyckeln..helt död. Tillslut kopplade jag in batteriladdaren, klädde på mig och Lilly, packade ner henne i vagnen och kämpade oss till dagis. Det har ju som kommit lite snö. Men, när vi kommer ut på gården så har den stora plogkarmen stängt oss inne. Aja. Hade iaf vart skönt att få i mig lite frulle innan denna morgon, en huvudvärk mindre också.

Nu måste jag gå ut å skotta gården och den feta plogkarmen, och gå ner till pappa för att hämta Lova. Sen hoppas jag att bilen startar när jag ska hämta henne på dagis. Paah, de gick tungt idag.

Förresten, Jessica har hjälpt mig med en ny design, hon är ju så duktig =)

 

 

....


Kommentarer
Postat av: Hanna

Blev jättefint med nya designen :)

2011-01-17 @ 10:36:08
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: morsan

VA MYSIT NI HAR HAFT DET ME FRÄMMAN; VÄRKAR SOM BÄSTA FORDONET NU ÄR SKOTER TILL DAGIS AFFÄRN TYP JAG HAR JU TRE SKOTRAR PÅ GÅRDEN MEN KAN JAG STARA DOM NOT! NU ÄRE BÄST UT Å SKOTTA:::KRAM PÅ ER HOPPAS VI KAN SYNAS I EFTERMIDDA:::

2011-01-17 @ 10:39:09
Postat av: Jessica

Va bra att du vart nöjd med den :)

2011-01-17 @ 11:39:34
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/
Postat av: cetty

Det är tufft ibland! Varför blir du inte kock-du lagar ju mat som värsta mästerkocken! Och bakar oxå.

2011-01-17 @ 14:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0