Hjälp mig!

Igår kväll lade vi oss kl 22.45, men jag låg sömnlös och somnade inte förrän kl 2. Så jobbigt när man är trött och måste få sömn, men det bara kryper i mina Restless legs och snurrar runt som en karusell i huvudet. Det är så många tankar eftersom min framtid plötsligt blev till ett stort tusenmiljoners pussel när jag blev uppsagd.

Vad ska hända nu? Jag har börjar fundera på två olika utbildningar. Med den ena måste jag läsa totalt tre år, men för att komma in på den själva relevanta utbildningen måste jag ha läst 90 högskolepoäng vilket motsvarar tre av de sex terminerna. Det skulle nog gå bra, jag skulle gärna villja läsa Engelska C, Historia B och Företagsekonomi.

Men sen kommer haken, de resterande 3 terminerna är på Universitetet i Umeå. Vad händer då? Måste vi alla flytta till Ume i 1,5 år? För att det ska gå måste vi hinna sälja huset, fixa ett jobb till Fredde där oh en dagisplats till Lilly å en lägenhet. Visst skulle jag kunna veckopendla rent praktiskt, men då måste jag ju ändå ha en lägenhet där och vad kostar inte det? Och jag skulle ALDRIG kunna vara ifrån Lilly fem dagar i veckan, nej.

Jag har varit med henne konstant i två år, jag har burit på henne i 9 månader, mått dåligt och kräkts i nio månader med henne i magen, fött fram den lilla raringen och ammat henne i nio månader. Hon betyder mest.

Den andra utbildningen är på 2 år i Luleå, men den finns inte på distans (inte hela världen men ett stort minus), och man måste ha grundläggande behörighet. Och det betyder väl att jag måste ha gjort Högskoleprovet och fått godkänt på det för att komma in? Det är en av mina största skräcker, högskoleprovet. Jag har inte räknat matte på 6 år, också måste jag börja klara svåra svåra uppgifter med kvandranter och allt sånt skit. Nej det ger mig mardrömmar.

Nu behöver jag goda råd innan jag klättar på väggarna och slutligen sprängs i tusentalsbitar!


När jag googlade "Upplösningstillstånd" så kom denna bild på konungen upp, haha ett litet ljus i mörkret iaf =)

....................


Kommentarer
Postat av: cetty

Hmmm.. det där är ett problem som tål tänkas på. Det ska ju fungera praktiskt oxå. Kanske huset går att hyra ut medans ni är i Umeå och då får ni pengar till lägenheten. Fredde får säkert jobb där. Sen har ni ju en släkting boende där och hon är mycket för sin släkt. Du ska se-det löser sig alltid på något sätt. Johan o Sara kämpade i Halmstad i 3 år så nog går det alltid. Vad är det för utbildning?

2011-01-14 @ 10:00:31
Postat av: Johanna

Grundläggande behörighet tror jag inte innebär att du måste ha skrivit högskoleprovet. Kolla upp det, har för mig att det inte är så, var inte så för mig iaf.

2011-01-14 @ 11:01:28
URL: http://bralranus.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej! Grundläggande behörighet betyder inte att du behöver ha gjort högskoleprovet, utan bara att du klarat de obligatoriska kurserna i gymnasiet :)

2011-01-14 @ 18:49:14
URL: http://helliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0