Otrevligt besök

jaha.. Har i veckan hört om flera som blivit magsjuka. Eftersom vi var i samma område där smittan spridit sig så.. jaha. Jag todde att vi skulle klara oss eftersom det är 5 dagar sen smittorisken var. Men idag när vi gör oss klara för dagis..Woooooäk. Lilly ap-spyr. Hon som var så glad att hon skulle på dagis och bygga pussel, leka ute, äta mat och sova där en stund.

Men, hon fick hoppa i badet medan mamman torkade upp kalaset. Hon blev så ledsen när jag sa att hon var tvungen att stanna hemma. Dessutom hade jag en tid på byn, som jag återigen fick avboka. Nu på 2 timmar har hon hunnit kräkas 5 ggr. Men jag försöker ge henne vatten så länge hon vill ha. Det är inte kul att kräkas åsså kommer det inget. DET är obehagligt.

Lilly som skulle få sova hos Mommo å Hästa imorgon. Jag å Fredde skulle antingen fara ut å äta och gå på bio, eller fara till vännerna på byn. Men, det är bara att stanna hemma hela bunten. Så, ingen borde komma och hälsa på oss ihelgen. Även om hon skulle sluta spy ikväll så är hon inte smittofri förrän söndag kväll..

Aja,det är väl bara vänta å se, snart ligger man väl med huvvet i hinken.. Håll tummarna att ag och Fredde slipper, blir så svår att tahand om lillan då! Jag skulle gärna va sjuk istället för Lilly, men de funkar ju inte så tyvärr.


Helgens bästa vän.. Tyvärr vill lillan inte kräkas i hinken.

..................


Kommentarer
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

då måste ni ha blivit smittade någon annanstans än på kalaset.. =( krya

2011-01-28 @ 12:35:22
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

då måste ni ha blivit smittade någon annanstans än på kalaset.. =( krya

2011-01-28 @ 12:35:34
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: cetty

Stackars er! Försök tvätta händerna ofta och inte äta av Lillys mat så kanske ni klarar er. Håller tummarna!

2011-01-28 @ 13:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0