Platt som en pannkaka

Så känner jag mig idag. Är hungrig, men återigen har jag glömt att ta upp bröd från frysen så det finns ingen frukost. Åååh., less. Man blir så degig av att gå hemma. Lilly är på dagis 8-11 nu, det är bra för henne att få leka lite. Men vi är så trötta på morgnarna. Jag får väcka henne halv åtta, och jag tar mig då knappt upp ur sängen även fast jag somnar typ halv elva.

Men inatt har Lilly sovit dåligt, fick springa in flera gånger. Och jag hade svårt att somna igår. När Lilly är på dagis brukar jag försöka få undan här hemma. Vika tvätt, diska, städa, handla. Även idag har jag disk som väntar. Men min mage kurrar och jag är seg som en kola i huvvet.

Sen idag ska vi ner på byn för att få undan lite ärenden. Men det är så tjorvigt att fara själv med lillan, hon är så arg i bilen eller så somnar hon, vilket inte heller är bra.

Vad fasen ska man göra för att bli pigg i dessa vintertider? Jag måste få bort kolan i skallen. Och i Februari börjar jag på Hotellet. Får se hur det går, det är typ bara kvällar å helger. Fredde hinner hem och äta middag, sen måste jag fara typ 17:40. Inte kul. Och på dagarna antar jag att Lilly ska vara 8-11 på dagis för att hålla fast hennes rutiner att vara där.

Vissa dagar kommer jag att jobba 18-23 eller längre, och sen upp halv sex morgonen efter för att jobba frukost. Det kommer att bli tungt eftersom jag behöver mycket mer sömn än så för att funka. Och jag kommer knappt hinna träffa Fredde nå. Aja, får försöka se det bästa ur det hela, hjälp mej med det är ni snälla.


Tur att jag kommer få vara med den här damen på dagarna iaf, annars skulle jag gå under!

...


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Jobbigt att du måste jobba så.Benny har börjat jobba skift och denna vecka är det eftermiddagsvecka så jag har inte träffat han nåt än.Han sover när jag far på jobbet och jag sover när han kommer från jobbet.Andreas är jättepigg på kvällen när jag är trött för han börjar dagis kl 13.00.Men man måste ju jobba för ekonomins skull.



2011-01-20 @ 09:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0