Strumporbyxor

Oj vad vi har hunnit mycket denna långhelg som varit! Onsdag slutade Fredde tidigt så då drog jag å han till Pite en snabbsväng för att fixa lite ärenden. Bland annat hitta en ny overall till lillan. Efter att jag sprungit runt på stan i brådska eftersom de stängde på typ 20 min så köpte vi en från Kaxs på kappahl.Sen for vi och hälsade på Jeppe å Linnea i deras nya lägenhet i stan. Sen på vägen hem hälsade vi på Linn å Tommy i deras nya lägga på byn.

Sen har vu hunnit med att hälsa på John, Sandra, Filip å Hugo, ätit middag hos Johan, Sarah å Vilja, varit på byn å hälsat på Anna å Dennis samt köpt en ny overall eftersom den från kappahl var för liten..Den  var i storlek 98.

Då hittade vi en Didriksons på sportringen på rea för 599 kr. Det konstiga var att den är samma storlek som hennes gamla som är för liten, storlek 90. Super konstigt. Vi tvekade om den verkligen skulle passa även om vi provade den på henne under tvång i affären. Men den var mycket större! Jätte konstigt, den var jättefin, svart och mörkgrå och ljusgrön =)

Nu såg jag dessutom att den är Bäst I Test av Familjelivs stora overall tester i slitstyrka och vattentålighet =)

Vi har även ätit middag hos mamma med familjen, Fredde har vart på lite party i vår källare och i Vidsel, sen dagen efter var han ute med ett gäng och körde skoter. Då var jag å Lilly upp till Johan Sarah å Vilja igen för att fira kusinen som fyllde 26=) Sen har jag bakat två st stora långpanne pizzor, SMARR, tvättat hela helgen, plockat undan julen, dammtorkat, rengjort tollisarna, putsat köksfönstrena, vikt tvätt, promenerat med Jessica å Lilly på madrassen, hälsat på Boppa å Nena, hälsat på ERika å Vegard, bjudit på Sill middag, hälsat på Sally, Kajsa, Danne hos Birgit å Ture, spelat bingolotto, å myche mer.

Igår när vi var i Bredsel hos Sally blev Lilly plötsligt varm och vägrade äta lunch. SEn blev hon varmare och varmade under dagen och vägrade sova lunch. Kring sex tiden när vi hade ätit var hon så varm och trött att hon fick lägga sig kl 19. Hon har sovit dåligt inatt och varit varm. Så det blev inge dagis idag, nu är hon piggare men hon går ju på alvedon.

Idag måste jag fixa med arbets, ringa och söka nå jobb, posta massa paket och hälsa på Eva å Folke. Hoppas att Lilly är frisk imorgon så att hon kan fara å leka på dagis..Detta blev ett långt och tråkigt inlägg, men nu vet ni då att vi inte legat på latsidan ihelgen =)




På julafton.

...


Kommentarer
Postat av: Ida

Synd att man inte fått på köpet nån stans där jag handlat ;p Burken tycker jag i alla fall är skitbra! :)

2011-01-10 @ 12:45:57
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: cetty

Ni har ju hunnit jättemycke i helgen! Och varit sociala med folk. Och det är ju bra.

2011-01-10 @ 12:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0