Typiskt eländigt

Ååå, många typiskt. Imorse fick jag ett il att börja fixa saker är hemma. Vi har ju en extremt ful källatrapp i direkt anslutning till köket. Man ser den när man kommer in,från hallen och från köket. Det sitter en väldigt ful, smutsig gulbeige väv med en bred blommig bård. Trappan är typ i furu, mattan är äckligt ful, ljus och sliten. Garagedörren halvvägs ner har samma fula väv på sig.

Hur som helst så hann jag grunda garagedörren, trappräcket, en bit av väggpanelen, stolparna ner i källaren samt måla på garagedörren igen och panelen. Det blir väldiigt fräscht och det såg mycket fräschare å finare ut! Men grundmålan tog slut så jag ska senare måla the finishing lager på trappräcket också. Kul att man fått tummarna ur, vi har ju bara bott här i tre år snart =)

Aja, det var meningen att jag skulle fara å besikta bilen på byn, den ska va besiktad i januari.. Och Lilly skulle lämnas av hos mamma. Men en timme innan vi ska fara så får jag heltjotas i ryggen igen. Jag kan inte röra ena benet, det strålar från nacken ner till knät. Det känns som att någon hugger mig med tusen knivar i kroppen när jag rör på högerbenet.

I samma veva har Lilly bajsat,  jag kan inte gå eller lyfta henne. Får ringa runt lite, Erika kunde komma å ta bort bajset och sen ta med henne till mamma. Så, nu har jag hittat ett sittläge i soffan då det inte gör lika ont, Lilly är  hos mama och bilen som absolut var tvungen att besiktas idag blir inte det, och för detta helvete får vi betala 150 kr för att tiden inte avbokades i tid.. Ahh.. Det blir aldrig som man tänkt sig.

Dessutom har vi slut på pellets, har beställt nytt men de kommer inte förrän på måndag. Så nu måste vi elda med el och vi kommer förmodligen att gå i personlig konkurs när vi får den räkningen. Till följd av detta har vi bara 17 grader inne, för att det inte ska bli alltför äckligt dyrt. 17 grader är kallt! Även fast man klär sig som en eskimå är det kallt.

Aja hoppas denna värk går över snart. Bilen får lösa sig sen. Men jag hade verkligen behövt den där grundfärgen som jag tänkte köpa på byn..


Vi muntrar upp oss med en rolig bild på lillan, eller hur!

.......................


Kommentarer
Postat av: Sandra - Filip och Hugos mamma =)

huvva! aldrig blir det som man tänkt de.. krya på dig vännen =)

2011-01-26 @ 14:05:34
URL: http://filipsmammas.blogg.se/
Postat av: cetty

Synd! När du nu kommit in i ett kreativt flöde och så lägger ryggen av! Men då är det bara o ta det lugnt så du blir av med problemet. Sköt om dig!

2011-01-27 @ 08:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0