våran värsta vecka..

Okej..vet inte riktigt vars jag ska börja. Denna vecka alltså.. Måndag då Lilly och Fredde är lediga har Lilly blivit jättesjuk och både jag å fredde känner att det är på gång. Jag far till jobbet, halvsjuk. Tisdagen sjukanmäler jag mig för att inte smitta dem på jobbet. Lilly är ännu sjukare med hög feber och vägrar för andra dagen att äta eller dricka.

Jag blir hemma onsdag torsdag också. Onsdag är Fredde så sjuk att han bara ligger i dimman. Torsdag är Fredde och Lilly på bättringsvägen men jag är utslagen. På torsdag morgon får jag dessutom ett samtal från jobbet. Det blir sagt att min provanställning är slut, och att jag inte ska komma tillbaka nå mer.

Jag, i chocktillstånd, visste inte ens om att jag hade en provanställning, inte enligt mina papper och inte enligt något muntligt avtal. Så, bara sådär över dagen blev jag uppsagd. Jag har varit så ledsen, i fyra dagar. Och funderat hur det kunde bli så här, vad är det som händer?!

Hela min bubbla som jag byggt upp, alla pusselbitar som fallit på plats, har nu raserats och fallit ihop. Jag kände ju sån trygghet, med en inkomst, ett jobb i vidsel, med bra arbetstider, som jag trivdes på. Fredde hade gett upp försäljningen av huset, eftersom att jag hade jobb i vidsel. Nu vill han väl säkert försöka sälja igen..

Allt bara föll ihop, jag är tillbaka på ruta ett, vet inte vad jag ska göra, vars jag ska söka jobb eller hur jag ska bete mig.

Nyårsafton blev kalops. Den första dagen på det nya året låg jag ap bakis och svin förkyld hela dagen. Vilken bra start på året va..man får ju gode låga förhoppningar på det nya året...


Kommentarer
Postat av: morsan

JA DU FÅR SÄKERT ETT ANNAT JOBB DE VAR NOG INTE RÄTT DE MESTA BRUKAR ÅRDNA SEJ;MEN INTE KUL NÄR DET BLIR SÅ DÄR......men säkert en högre mening me allt vi får lita på det...kram å gonatt...

2011-01-03 @ 02:00:20
Postat av: cetty

Nu ska vi ta fram det positiva: se denna svårighet med inget jobb som en möjlighet till något bättre. Och hade du roligt nyårsafton? Om svaret är ja då är det värt att vara bakis. Men du hade ju en förkylning i kroppen oxå då förvärrar det saken. Se framåt men glöm inte att leva i nuet.

2011-01-03 @ 14:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0