Dags igen

För hemmasjuka dagar.. Fick åka till doktorn igår med Lilly, det var som jag befarade, Ögoninfektion... Så nu får hon inte vara på dagis på några dagar. Hon är inte i toppform heller så hon kan få vila. Men det blir annars för mamman som försöker vila och få undan saker när hon är sina timmar på dagis =)

Så, underhållning av Lillyt dessa dagar är varmt välkommen. Kom förbi bara en stund om du har möjlighet så att jag hinner få bort lite och kanske vila en stund. Jag jobbar på kvällarna, men torsdag & fredag även dagtid.

Idag vaknade hon halv sju, jag som var nöjd över att inte behöva ställa klockan på 7, och så vaknar hon HALV SJU. Rackarns unge. Måste nog börja hänga för ett lakan i hennes fönster för nu har det börjar ljusna så tidigt.

Det var inte lätt att smörja Lillys ögon med medecinen själv nu på morgonen. Att samtidigt kunna hålla fast hela hennes kropp, armarna, händerna, huvudet, hålla upp ögonen som hon kisar järnet med samtidigt som hon skriker och gråter. Vi fick oss en ordentlig brottningsmatch och jag fick bara i lite i varje öga.. Pjuuh.

Aja ska sluta snacka babbelbabbel =)

...................................................................................

Kommentarer
Postat av: cetty

Du snackar inte babbel-du skriver i din blogg och det är bra! Stackars Lilly som fått ögontjorv! Hoppas det går över snart.

2011-03-08 @ 08:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0