Dålig tajming

Det blev inget jobb 9-16 idag. När jag skulle köra upp på jobbet och skjutsa lillan på dagis så fick jag såna hemska ljusflimmer för ögonen och det blev bara svart. Vågade knappt fortsätta köra med lillan i bilen. Det slutade med att jag fick ringa runt på jobbet och Frida kunde hoppa in istället för mig.

Migrän är fruktansvärt, plågade mig igenom 1,5 timme på jobbet med sprängande huvudvärk, illamående, svettningar, yrsel, ögonflimmer.

"Migrän kännetecknas av en kraftig, ofta ensidig, pulserande huvudvärk som kommer i attacker. Dessutom är huvudvärken förenad med illamående och kräkningar och/eller ljud och ljuskänslighet."

Jo du tack, flimret för ögonen och ljuskänsligheten resulterade i en dikeskörning på vägen hem när jag skulle köra in på kvarteret. Det bara svartnade för ögonen och tjopp så körde jag snett rakt fram i kurvan istället för att svänga. Tur var att jag kunde backa mig ut igen men bilen muttrade och däcken spann.

Nu ser jag iaf bättre när jag lade mig ner, hoppas att det inte kommer någon mer attack.Typiskt att de blir så här när jag ska jobba, blir så less.

Dagens ros till Frida som kunde hoppa in å jobba på hennes ledia dag!


..............................................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0