En klubbad säl

Igår på jobbet gick jag som en disktrasa och mådde dåligt. Imorse när jag försökte vakna gick de knappt. Låg helt utdöende till kl halv tio då vi var tvugna att pallra oss till mamma för viktiga ärenden. Sen for vi till pappa för att lägga ut en annons på mammas hus. Lilly blev kvar här, jag for hem och sov i två timmar för att orka jobba ikväll.

Men de hjälpte inte, trots onyttiga mängder av alvedon så mår jag sämre och sämre. Huvudet dunkar och brusar som högsta myrkriget på teve. Öronen spränger och bultar, de känns som att hjärnan ska börja sippra ut genom öronen snart. Halsen känns öm och svullen, svanken värker, magen värker, lederna värker så att jag inte orkar stå på benen.

Det du nyss har läst är en beskrivning på en kraftig äcklig förkylning, det är inte lätt att vara småbarnsmamma, det kommer hem sååå mkt baciller och virus från dagis. Lilly är även förkyld igen och har fortfarande problem med ögonen.

Hoppas bara att jag inte behöver sjukanmäla mig mera, gillar inte att inte kunna jobba. Så jag hoppas på en bättre kropp till imorgon kväll.

Hejn blev inge roligt inlägg, men sånt är livet =)

.......................................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0