Tidig morgon

Fredrik har en tendens att inte vakna av sin väckarklocka/strunta i den så att alla andra vaknar istället. Imorse kl 5.15 slog jag honom i ansiktet för att han skulle vakna, jag blev nämnligen ganska arg för att Lilly vaknat av den istället då han inte ville slå av den.. Pigg som en lärka var Lilly men inte mamman.

Kl 6 slog jag på en film åt henne och jag slumrade till på soffan.. En stund senare skriker hon : "Maaamma, Hag haj pinkat i soffaaaan!"

Trött och yrvaken och less som jag var så blev jag arg på henne för hon gör det ju med flit, tar av sig blöjan för att pinka i soffan. Förra veckan hände det också och vi fick tvätta överdragen och spola av de gigantiska dynorna i duschen. Nu står dom där på tork, åter igen. När jag klev upp efter denna händelse imorse så suckade jag och klädde av klädseln.. Då Suckar Lilly och säger "Åååh, faaan, jäävlaj också!" Då kunde jag inte hålla mig för skratt och funderade för mig själv vart hon har lärt sig detta..

Sen efter många om&men lämnade jag henne på dagis. Vilja var där och blev glad när jag kom och kramade & pussade på mig. Lilly blev svartis och skulle sedan prompt inte lämna min famn. Detta resulterade i gråt när jag for och detta är aldrig roligt.

Sen for jag hem å bakade, Apelsin Blondies mid citron glasyr. Blondies är som brownies fast med vit choklad. Mums! Sen har jag diskat, ätit frulle, vikt massor med tvätt och nu sitter jag här, sömnig som en björn i ide. Dessutom sitter Lova ute i skogen och skriker på mig, hon har fastnat i grillgallret för tusende gången denna vecka... Trött blir man!


ApelsinBlondies.

.....................................................


Kommentarer
Postat av: cetty

Jag kan inte annat än skratta åt eländet! Men för dig kändes det inte kul alls. När du får perspektiv på det så skrattar du oxå! Sånt är livet med barn och hundar!

2011-03-16 @ 14:26:19
Postat av: cetty

Jag vill ha receptet på apelsinblondies! Ser ju smarrigt ut!

2011-03-17 @ 17:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0