I am a Migräno

Jobbade igår 11-23. Eller rättare sagt skulle jobba 11-23. När jag serverade huvudrätten till mitt sällskap som skulle ha 3 rätter och tre viner och kaffe så började mitt synfält att rackla och jag vinglade mig fram och chansade på vars mina hinder på vägen stod.

När serveringen av huvudrätten var klar rann det svett pärlor från min panna och jag såh knappt ett skit. Sprang ner till min väska och hämtade en migrän tablett och satt mig ner med ett hemskt migrän anfall. Usch så hemskt det är. Svettningar, sviiidande huvudvärk, illamående, typ ingen syn.

Tur var att ängeln Sandra jobbade i receptionen och kunde ta över serveringen. Hoppas allt gick bra. Tur att de finns vänliga själar på jobbet som kan hoppa in när jag får mina anfall.

Sen körde jag ostadigt hemåt, däckade i soffan med Fredde som spelade tevespel. Låg en stund tills nästa anfall gick över, sen låg jag som i en annan otäck värld tills jag somnade på soffan.

Dagen efter migrän blir man helt slut. Det svider i skallen ännu och man är sliten, orkeslös och illamående. Så lillan skafå fara några timmar på dagis så att jag kanske kan vila mig lite piggare. Detta är min enda lediga dag så jag hoppas att jag mår bättre sen.

En dålig dag igår. Dessutom sprack mina byxor under rumpan på jobbet. Tur var de att det inte var när jag serverade gäster =) Så jag & Kim letade fram ett par nya byxor från kökets garderob. Mina favoritbyxor är nu ett minne blott.


Wooopsie!

..........................................................


Kommentarer
Postat av: Cetty

Det var ingen bra dag alls! Hoppas idag bli bättre!

2011-05-17 @ 09:55:08
URL: http://monkeymama.blogg.se/
Postat av: jennifer

tack snälla du!! Linnet hittar du på cuubus :)

2011-05-17 @ 14:25:55
URL: http://ruckis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0