I begynnelsen

Idag har jag och Smeagol kilat stadigt i fyra år. Herrejösses så tiden går fort! Jag minns allra mest när min far träffade Fredde för första gången. Det var under kristihimmelfärds, vi var i Brännträsk. Av nån anledning hade Fredde där hittat pappas gamla huggarbyxor. Blåa skogsbyxor med hängslen. Men kruxet var att han abslout  inget annat hade under! Pappa måste ha undrat vad han var för nå stolpskott.


Dagen till ära skulle vi äta go middag. Älgfilé med knaprigt rostade klyftisar i gräddsky. Meeen, Fredde var tvungen jobba över och är inte hemma än. Jag fick äta själv med en gnällig & omständig liten tjej istället.

Det röda vinet Tokolosh från Sydafrika passade som handen i handsken till maten, och köttet smälte i munnen som smör i solsken =) Det kanske ser ut som att vi äter samma mat typ jämt, men de är faktiskt skillnad på kött & kött !!

.............................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0