Lilla hjärtat

Igår natt skrek lillan och grät i sömnen & ropade på mamma. Jag gick dit för att få henne lugn, men det var inte lätt. Tillslut slutade hon gråta och föll i skön sömn igen. På morgonen frågade jag om hon hade drömt on något farligt. Då sa hon att hon drömt att en björn var ute på gården och väntade på henne. Huvva.

Inatt skrek hon än värre, hysteriskt och grät. Jag & Fredde gick dit, hon var i sömn ock skrek :
-Taaa boort den! Ta boort den!
-Men vad ska vi ta bort?
-Huuuunden!
-Vilken hund?
-I sääängen, dääär!!
Skrek hon och pekade brevid henne i sängen. Däääär är hunden, ta booort den!
Vi försökte lugna henne och säga att det inte finns någon hund. Hon skrek bara och sa att hon ville komma till pappas säng och att vi skulle ta bort hunden. Tillslut frågade jag om jag skulle hämta hennes mjukis Puh och en till tutte. Då blev hon lugnare tillslut och somnade igen.

Huvvaligen, det skär i hjärtat att se henne drömma så att hon skriker och gråter av rädsla. Fredde brukar ibland hota med att "Annars kommer hundarna". Jag blev arg på honom när det visade sig vad det leder till. Jag sa åt honom att nu får du sluta med dom dumheterna,det är ju vansinne att säga så. Hoppas att hon slipper hemska drömmar i fortsättningen..


Inget mer av detta tack.

..................................................


Kommentarer
Postat av: Cetty

Hujja ligen! Om hon drömmer om en sån hund så förstår jag henne! Stackars liten!

2011-05-19 @ 09:47:50
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0