Svacka

Hamnar ni någonsin i djupa djupa svackor? Jag gör det ganska ofta, och ibland kan det ta veckor innan jag kommer upp igen. När jag jobbar mycket så orkar jag mer & har lust att göra mera sysslor. Känns bakvänt men så är det.

När jag jobbar mindre så har jag ingen energi, allt känns jobbigt. Då kan jag hamna i soffan medan lillan är på dagis, och bli fast där. Sen när man ska hämta henne har man inte gjort ett skit på tre timmar förutom att ätit frukost & borstat tänderna. Bra jobbat!

Jag försöker ta mig ur en sån svacka nu. Det finns så mycket som borde göras, och det gör ont i magen att listan är så lång:

-Dammsuga
-Vattna blommor
-Fara med insamlingen
-Handla
-Baka fika & matbröd
-Putsa fönster
-Städa källaren ( börjar bli krisläge )
-Göra klart fasad bokstäverna
-Röja buskar runt huset
-Sanera toaletter
-Diska
-Måla tvättstugan
-Laga middag
- Plus massa massa mer saker som jag helt enkelt har förträngt. Blä!

Idag har jag iag ätit frulle, lämnat lillan på dagis, betalat räkningar. Nu ska jag dammsuga, sen fara med insamlingen, fara på affären och samt hämta Lova hos pappa som har vart borta i typ två veckor!

Ta mig ut ur svackan, -Jag kanske är på väg!

.............................................................................................

Kommentarer
Postat av: Cetty

Fokusera inte på vad du SKA göra utan på det du faktiskt gjort! Världen går inte under om du inte hinner allt! Jag har provat!

2011-05-26 @ 18:00:51
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0