Vilket spektakel

Under en längre tid har vi haft en ny rullgardin till Lillys rum liggandes. Jag har snällt bett mannen i huset att skruva upp den, eftersom att lillan väcks av ljuset kring kl 4 varje morgon. Idag fick jag nog, nu skulle spektaklet upp!


Före: Ett gammalt påslakan upphängt i gardinstången. Ljuset flödar in längst ner.

Efter: En svart mörkläggningsgardin som rullas ner hela vägen. Och på dagarna kan man faktiskt rulla upp den och se dagsljuset. Jippie!

Men det var verkligen inte lätt att förstå hur delarna skulle sitta, hur det skulle skruvas fast. Jag höll på i 45 min för att skruva fast de dära jäääkla väggfästena. Bitsarna var för små, de bara slirade, borrmaskinen var tung, och det var högt upp. När båda fästena äntligen satt på plats var en på fel ställe. Happ, bara skruva lös, och skruva dit igen. Med hårt arbete och många svordomar. Men nu sitter den där. Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
Om man vill ha nånting gjort, får man göra de själv!

Jag köpte en liten nattlampa åt henne på tradera, så att de ska finnas en behaglig ljuskälla på natten.

Perfekt mittemot sängen på byrån. 59 kr. Nice!

..............................................


Kommentarer
Postat av: Cetty

Snyggt jobbat bruden!

2011-05-19 @ 19:46:35
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0