14 dagar

Idag är lille Vilgot 2 veckor gammal. Jag säger det igen, är det verkligen redan 2 veckor sedan vi var på BB? Jööösses.. =)

Allting går bra med lillen. Igår var vi på Socialkontoret för att bekräfta faderskap samt ansöka om gemensam vårdnad. Sen var vi på BVC. Han väger nu 4610 gr och har växt 1,5 cm. Sköterskan var här på hembesök i torsdags, hon har bokat in en extra läkarkontroll för axeln och vi ska röntga om 4 veckor för att se att det läkt ihop rätt. Men hon tyckte det var viktigt att hålla honom smärtfri. Han ska ju inte behöva ha ont.. Det märks mest på eftermiddagar och kvällar. Så han får en liten alvedon suppis på eftermiddagen och sen kring kl 23 så han kan slappna av och sova gott.

Det är även viktigt at hålla honom smärtfri för att öka rörligheten i hans onda arm. Han viftar mer på den när han fått smärtstillande.

Fredde skulle ha börjat jobba idag, men ska vara hemma hela denna vecka. Vilket är otroligt skönt. Jag kan/får fortfarande inte lyfta tungt, så det är ju en utmaning t.ex om jag skulle iväg med båda ungarna till dagis. Men det problemet får jag ta nästa vecka.

Men det är verkligen en utmaning med Lilly. De flesta dagarna är hon lika snäll och lugn som alltid. Men ibland börjas det redan då hon vaknar på morgonen. Trots & skrik & gråt & ordentligt lock för öronen. Men det är bara att bita ihop och hålla sig lugn och snäll med henne =)


Vi har bokstavligt talat en underbar vacker liten prinsessa i huset =)
............................................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0