Overall problem

Lilly behöver en ny overall. Hon har den superfina från Didriksons vi köpte förra året. Men den är tajt över magen utan underställ och kort i benen. Beställde en fin och rejäl från Ellos i höstas, hon hade den en gång men skrek under tiden. När jag kollade vad som var fel så skärde grenen in i rumpa&stjärt. Alltså själva sömmen går för högt upp så de skaver i rumpan.. Jahapp, jag förstår att det var obehagligt!

Och i julklapp fick hon en fin rosa i bävernylon. Den passade i storlek men hade samma problem.. Ajaj i grenen. Typiskt! Så nu har vi två nya overaller som bara hänger i garderoben. Är det någon annan som stött på samma problem?

Hittade iaf Didriksons overaller på rea på nätet, de märket verkar va det enda som passar lilla tjejen.


Beställde en mörklila i storlek 100. Hon har storlek 90 på den hon har nu.

Men jag är osäker på vilken storlek hon kan ha, så jag beställde också en limegrön i storlek 110. Säkert stor nu men det vore ju wonderbart om hon kunde ha den nästa vinter också.. Så vi får se hur dessa är i modell & storlek. De kostade 699:- (eg 999:-).

..................................


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag använer Reima, dom är pösiga runt magen å rumpan, ser ut som en ballong nästan å man har gott om plats för fleecekläder å stjärtutrymme under. :)

2012-01-04 @ 14:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0