Svar på tal

Fick för några veckor sen en anonym kommentar här på bloggen, som jag valde att ta bort. Har inte orkat ta tag i detta förrän nu för de känns bara tragiskt att måsta förklara såna självklara saker.

Söjn äre: Vissa har tydligen åsikter och funderingar om vårat liv,familj och min blogg. Att den bara skulle lyfta fram negativa saker om vår familj, och att Lilly verkar vara en hemsk satunge. Skit ner er!

Varför jag väljer att skriva om de få problem som finns i detta hushåll, är för att få tips av föräldrar som upplevt samma sak. Trotsålder, klädvägran, kräsen dotter, sömnproblem, sluta med nattblöja. Om jag t.e.x skriver att "Inatt har hon pinkat ner sig, igen, jobbigt typ". Så är ju det för att någon med samma problem kanske läser, och kan tipsa om lösningar.

Jag tar inte upp problem och bittra saker för att klaga på vårat liv på något sätt, det är inte lätt att vara förälder och man kan väl få efterlysa om bra ideér?

Och Lilly är den finaste lilla tjejen. Hon är så lugn, snäll, trygg, kärleksfull, omtänksam,klok och "vuxen". Vi har inga problem med henne förutom såna praktiska småsaker. Hur man får henne att gilla mera maträtter, hur jag ska hitta en overall som passar, hur man slutar med nattblöja exempelvis.

Vi är en lycklig liten familj som snart får en till liten att älska och ta hand om.  Och Jag tycker det känns för privat att lyfta fram för kärleksfulla och pluttinuttiga känslor som alla andra prinsess-bloggerskor gör. Ingen annan tar ju upp vardagsproblem som uppstår i alla familjer. Barn är barn och det tillhör väl att de får ett utbrott ibland eller inte lyssnar på mamma? Hur kul vore det om barnen jämt lyssnade på mamma & pappa?

Lilly är en bestämd liten dam, med skinn på näsan. Hon säger ifrån när hon inte vill, och hon vet vad hon vill. Hon blir inte nertryckt på dagis och trycker inte ner någon heller. Det är så det ska vara, man ska veta vad man vill och visa det också.

Så dem som tror att vi har problem på något sätt, att Lilly är en hemsk satunge eller att jag är deprimerad på något sätt, kan gärna komma och prata med mig direkt istället för att susa runt med åsikter till alla,som ni inte har den blekaste aningen om.

Tills vidare har jag ingen lust att dela med mig av nånting till er äckliga skvallerkärringar. De som hör till familjen och verkligen bryr sig visar sig endå. Ni ska inte heller få nöjet att välkomna lillebror till världen, det håller vi inom familjen.

...............................

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Vet PRECIS hur det är!

Fruktansvärt irriterande och frustrerande att folk ids lägga sig i andras liv öht! Gaah, jag blir så arg!

2012-01-09 @ 13:59:21
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Jobbigt med människor som inte törs sätta ut sitt namn alla har olika åsikter om vissa saker men då ska man våga stå för dom oxå och inte lämna anonyma synpunkter.Det är inte lätt att uppfostra ett barn och vissa åldrar är jobbiga stå på dig tjejen du gör ditt bästa mer kan man inte göra!!!!!

2012-01-09 @ 13:59:24
Postat av: Sarah

Du vågar skriva sånt som ingen aning "prinsess-blogg" gör, nämligen om det verkliga livet ! Vem fan är it less ibland, och vill slita sitt hår för sin lilla älskade tjurunge ligger på golvet och skriker och sparkas ?! Då vill jag också lägga mig i fosterställning och bara skrika! Men än så länge har jag lyckats hålla mig från att göra det ;) Men jag menar, såhär är livet. Allt kan inte vara rosenrött och med fågelkvitter i bakgrunden! Du är en stark, rolig och härlig mamma, ibland är man tröttare än vanligt och helt ärligt, vem fan är inte det? Skit i hejna och glöm inte bort hur fantastisk Du och din familj är ! Nu längtar vi efter lillebror! <3

2012-01-09 @ 14:21:42
Postat av: Fia lu ;-)

2012-01-09 @ 14:55:38
Postat av: Jenny we

Alltså vilka puckon ! En blogg är ju till för att utrycka sina känslor å funderingar, om dom nu inte tycker att de du skriver är bra så kan dom ju sluta läsa för Fan ! Man blir då rent förbannad ! Jag tycker ni är fantastiska å saknar er ! :) Kram

2012-01-09 @ 14:56:21
Postat av: Fia lu ;-)

Folk ska alltid ha något att bry sig i.. Tyvärr.. Men barn är barn, vad mer kan man säga? Vissa barn har ju väldigt mycket egen vilja :-) puss å kram gullvän!

2012-01-09 @ 15:23:04
Postat av: linn

jag gillar din blogg. du skriver om hur de ÄR att vara mamma. finns för många bloggar där de endast står om hur snälla och söta barnen är. och visst har barn många såna stunder, men dom har minst lika många stunder som man känner att "skönt att stänga in dig i ett ljudisolerat rum ett tag". (självfallet gör man inte de). men du skriver om saker människor kan känna igen sig i, och jag tror de finns folk som känner en lättnad när dom ser att folk han samma problem som dom. förstår inte varför de är ett sånt tabu kring att prata om hur jobbigt de kan va att ha barn. för faktumet att de är glädjande, de vet alla redan.

2012-01-09 @ 16:05:52
Postat av: Annelie

Mähää! Det är verkligen trist att det finns sånna energislukare. Jag gillar och läser din blogg just för att du är du och att du är ärlig och öppen med sånt. Stå på dig och låt inte sånna muppar förstöra!!

Du är grym!!!!



Kram A

2012-01-09 @ 16:21:15
URL: http://annelieskaos.blogg.se/
Postat av: Älvbrinken

men det är it så säkert att dom kan stava till sitt namn .. därför dom är anonyma...

Hollywood fru kanske ..

2012-01-09 @ 18:02:26
Postat av: Anette

Hejja Annelie!!

2012-01-09 @ 20:00:05
Postat av: Anna B

Bra skrivet Annelie! Blir så jävla trött på alla som bara skriver bra saker och hur perfekta deras liv är! Och alla fattar ju att dom inte alltid har mysa familjemiddagar och världens snällaste barn som aldrig bråkar eller trotsar!

2012-01-09 @ 20:24:15
Postat av: Jessica

Hur fanta kan nån i hela världen skriva att lilly är en satunge......FIFANTA !!Denna so skrev så kan dra... Dom vet inte hur svårt det är att vara mamma. Du sliter sååå mycket och ska snart få barn...Du ska veta hur mycket jag uppskattar dej och det du gör.,du är som en andra mamma för mig.......Jag älskar dej och din familj nå så oerhört och glömm inte bort det....Ni är mitt allt....jag menar...:inget i hela världen är så fantastisk som du du är världens bästa mamma och dessutom min bästa vän också.Du vet att jag finns vid din sida hela livet ut..talk to be,cause i will listen...<3

2012-01-10 @ 20:41:16
URL: http://jessicagalaen.blogg.se/
Postat av: johanna

Bra Ännelit! Hejar på dig!! :)

2012-01-12 @ 16:44:07
URL: http://bralranus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0