Plötsligt händer det!

Vilgot är typ 5 1/2 månad gammal nu. Han är stor för sin ålder och behöver mkt näring, fast han har alltid bara ätit var 3.e timme. Men jag kände för ett tag sen att jag vill börja avveckla amningen. Provade för 10 dagar sen kanske med välling, nån gång / dag. Men icket, han blev bara arg åt flaskan. Gröt har han börjat äta, till lunch och till kvällsmat och han sover gott på det. Idag gjorde jag igen iordning en vällingflaska när han var hungrig.
 
Och slurp lät det! Han åt! Han ååååt! Kanske svårt för er att förstå, men det var verkligen ett halleluja moment. Han åt allt jag hade gjort,120 ml. Var rädd att han skulle få ont i magen när de var första gången han åt välling. Men inte ett pip än så länge.
 
Nu ska han väl börja få välling kanske 1 gång per dag. Han ska även få börja smaka potatis & morotspure. Han verkar må bra att få i sig lite kraftigare mat =)
 
 
...............................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0