Premiär

Idag är Lilly på dagis igen, ordningen känns återställd.

Med det fina och milda vädret och med ett barn mindre kände jag mig redo för en promenad. Motionerings dojjorna åkte fram, Vilgot packades ner i den oranga faran, Lova kopplades på och ut gick vi! Var bara ute en halvtimme i lagom takt. Men ändå värkte det i benen och lite i magen. Skönt att få röra på sig, se solen och andas frisk vår luft!

Fem veckor sedan förlossningen idag, jag känner mig både fläskig och stel så jag måste ta mig ut och röra på mig gärna varje dag igen =)

Har även hunnit dammsuga, hänga tvätt,vika tvätt, rengöra toaletter och badkar medan Vilgot fortfarande sover ute i vagnen. Kanske jag hinner äta lunch också?

............................................

Kommentarer
Postat av: eva stråmo

Hej.De är bra att du prioriterar dej själv med en promenad i den härliga vårluften,de är uppbyggande för både kropp och själ.Om man går ut medan solen skiner så slipper man se allt de där dammet som ju egentligen finns runt om oss alltid, men vårsolen är så hänsynslös och visar allt som man inte vill se.Sen har jag läst att du känner dej lite otillräklig ibland som nybliven tvåbarns mor,en storasyster som inte vill vara så stor ibland och som tycker att lillebror tar alldeles för mycket av din uppmärksamhet. De är ju en naturlig del av att få ett syskon och de kommer att berika hennes liv väldigt mycket i framtiden de vet ju du också som har två syskon.De är bra att ge henne tid och uppmärksamhet när lillebror klarar sig själv en stund, sen måste ju hon acceptera att lillebror behöver dig för att få sina "grundbehov" tillfredsställda utan att hon pockar på din uppmärksamhet och att de resulterar i att hon inte vill vara snäll med honom. De kan göra ont ibland men de gör de för alla, och de är ju en träning inför "livet"för de är ju inte alltid lätt varken för stora eller små. Jag tror att du fixar de bara du inte har dåligt samvete för sådana saker. Kram

2012-03-13 @ 16:46:11
Postat av: anneli

Tack för dem orden =)

2012-03-13 @ 18:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0