Ajaj

Igår blev Vilgot 3 månader gammal!

Det är först nu jag har börjat vakna upp från förlossnings-och-nybliven-2-barns-mamma-dvalan. Har minnesluckor från de senaste månaderna,men nu har jag kvickat till och försöker verkligen bara njuta av att vara hemma med barnen och jag känner att jag aldrig mer vill jobba!

Idag var jag & Vilgot ner till BVC för 3-månaders kontroll och vaccination. Blä! Vilgot gråter inte ofta men nu gjorde det ju ont i först ena benet, sen det andra också! Huvva. Får se sen om han får nån feber, måste komma ihåg också att han blir väldigt om på benen.

Nu, 3 månader gammal så väger han 7305 gram och är 66 cm lång.


Gullegrabben blev helt utslagen av sprutorna

.........................................


Kommentarer
Postat av: Anette

Här är dom två sköterskor som sticker så barnet får två sprutor samtidigt, en i varje ben. dom säger att då ska de visst bara upplevas som "en smärta" å så slipper man de där med att ta en spruta, trösta å sen ta en till.

Ja vet inte om de e bättre, ont verkar de då göra i alla fall.

Tur de går över å blir längre å längre mellan sprutorna ju äldre dom blir.

2012-05-08 @ 21:47:27
URL: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0