Stopp!

Jag funderar mycket. På livet. Life goes on, i de vardagliga sysslorna. Och helgerna som är roligare för då är pappan i huset hemma. Men i dessa vardags sysslor måste man komma ihåg att stanna upp. Stopp! Släpp skurkäppen, beställ hem en pizza istället för att laga mat en dag, strunta i smutstvätten, och ha ett kuddkrig med dina barn istället.

Eller hälsa på någon äldre som du håller kär , man vet aldrig hur länge de finns hos oss. Ta en lugn skogspromenad och tänk på ingenting! Ta ett stillsamt bubbelbad, låt mannen laga mat ibland, njut av tiden med dina nära och kära, visa hur mycket du uppskattar dem. Man ska aldrig ta någon för givet.

Och glöm inte bort dej själv! Så gör jag jämt, är så mån om att alla andra ska ha det bra, att jag glömmer bort mig själv. Nog för att jag har de jättebra, men ibland behöver man det där lilla extra.

Att få ligga och läsa en stund själv, trycka i sig en chokladkaka till lunch, att klappa sig själv på axeln och säga, bra gjort Anneli, du förtjänar något extra :)

Tänk på detta alla, dagens visdomsord! Och kom ihåg, stopp!!


Kommentarer
Postat av: Sandra - trebarnsmamma

Håller helt och hållet med!

2012-11-13 @ 10:51:49
URL: http://shandras.blogg.se
Postat av: Cetty

Så klok du är! Alla borde nog tänka i dina banor så kanske världen skulle må bättre! Men man måste träna för att kunna leva så(öva sig).

2012-11-14 @ 17:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0