Liten blir stor

Först ville jag ju vara hemma med Vilgot till i höst. Men mina föräldradagar tar slut i slutet av maj även fast jag fått 150 dagar av F ( fattar inte riktigt hur, kan FK ha strulat till de??).

Och sen så började jag bli så rastlös av att vara hemma, så jag har knogat å sökt lite jobb och även ansökt om dagis plats till lillen.

Då blev det så att jag blev erbjuden ett Vik på Ica i Vidsel där jag jobbat nån helg då & då sen förra året. Jag ville ju såklart ha det!! Är bara några månader, men bättre än inget och jag håller tummarna att det finns plats för mig sen också.

Och eftersom jag fick jobb så fick Vilgot efter lite påtryckning starta inskolningen en månad tidigare än jag ansökt om.

Så denna vecka njuter vi av varandra, för på måndag börjar inskolningen. Det är blandade känslor kan jag säga!!

Han är ju bara 1 år & två månader, en liten bebis! Och jag slutar alltid 18:15 eller 19:15 så dem måste vara på dagis till 17:30 tiden tills Fredde kan hämta dem..

Blir långa dagar för små sockrena.. Men jag var tvungen att ta denna chans att jobba.. För min egen skull ! Så de blir nog bra,ska bli kul att få nåt annat att göra :)

Våran lille pojke som ska börja dagis!


Kommentarer
Postat av: Cetty

jo det är kämpigt när man ska börja jobba igen och barnen ska vara på dagis! Man känner sig som en svikare första tiden men sen går det bättre. Barnen brukar ju trivas att få vara med kompisar.

2013-04-09 @ 14:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0