Nya tider, fast inte bättre

Nu har de vart känt i nån vecka att 15-timmars barnens tider på dagis ändras med start idag. Vi har haft det så bra tidigare och haft tiderna tis, ons, tors kl 8-13. Men nu, fem dagar i veckan kl 8-11 :(

Suck.. Det blir mycket att åka fram & tillbaka, och lunch får hon inte längre på dagis. Och Villemannen sover alltid mellan ca 10:30-13, så jag förstår inte hur jag ska kunna vara där kl tio i elva för att hämta henne!

Och förut när hon var på dagis och när Vilgot sov, så brukade jag göra bort alla sysslor samt vila en stund. För barnen sover dåligt på nätterna så jag behöver ha igen en stund på dagtid.

Men nu får jag göra sysslor när Lilly kommit hem , då vi annars brukar kunna mysa, spela, pyssla.

Gillar inte alls dessa tider och alla föräldrar tycker att beslutet togs på dåliga grunder. Det kunde ha förändrats på andra sätt istället. Vi har försökt protestera och kommit med andra förslag men vi kan inte påverka. Väldigt trist.

Det kommer ju inte bli så att man orkar fara med henne varje dag heller. Det är synd för hon missar ju sina timmar där då, hon tycker ju det är roligt att få komma iväg.


Kommentarer
Postat av: Cetty

Det är inte lätt när det kör ihop sig!

2013-02-04 @ 08:39:43
Postat av: Lovisa

Men så tråkigt! Varför har dom valt att ha 3 tim istället för 5?
Jag personligen tycker att (iaf mitt) barn inte får den tid dom behöver, dom hinner ingenting, är lika uppspelt om än hon skulle ha varit hemma. Vissa dagar ids man bara inte fara just för att de är bara stress.

2013-02-04 @ 16:27:32
URL: http://wemakeafamily.blogg.se
Postat av: Jessi

Assåan blir ju arg, om dom där vet att tiderna funkar för dom flesta varför ens ändra? Åh så arg ka blir!!!!!:@

2013-02-04 @ 22:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0