Sommarplåga?

Nu säger jag inte att våra älskade barn är plågor.. Men nu ett tag har vi varje kväll fått kämpa med läggningen. Dom är uppe och härjar till tio, elva, halv tolv! (Vilgot har inte somnat ännu)..

De flesta dagarna har både jag å Fredde jobbat, och verkar vara tröttare än barnen. Då vill man inte behöva lägga 2,3 timmar varje kväll på att dom ska lägga sig, och faktiskt somna!

Det blir ju så otrevliga kvällar, sura
Miner, gråt skrik bråk och tjafs. När man har barn i huset behöver föräldrarna nån timme på kvällen då man bara kan sjunka ner i soffan och inte behöva tänka på ett skit, eller göra sysslor eller vad fan man vill!

Ursäkta om jag låter negativ, men vad ska vi göra för att fixa detta :)? Är verkligen skit jobbigt och man blir såååååå less och frustrerad!

Imorgon är det söndag, men då ska barnen banne mig upp kl 7 för att dem ska va trötta på kvällen! Önska mig lycka till!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är jobbigt när dom är vakna för länge. Men väck dom tidigt och ingen middagsvila. Du kan ju ha att dom inte får se teve eller film efter en viss tid.

2013-06-16 @ 12:57:20
Postat av: Cetty

Det jag som skrivit förra inlägget och jag vill inte vara anonym. Blev nåt fel nånstans.

2013-06-16 @ 12:58:36
Postat av: Lovisa

Vi väcker Alva vid 6, just för att hon ska somna i rimlig tid. Ida sover sin middag senast kl 12 och sover då 2 timmar, ibland mindre.
På kvällen ser Alva kvällstv max 1 timme för att sedan pinka och borsta tänderna och sen läser vi en saga. Efter det är de god natt. Alltså, hon får se från kl 6 till 7. De funkar för oss, sen under dagen får hon va ute och leka, eller leka med nått inne.
Hoppas de löser sig för er, är inte kul att ha dom vakna så sent!

2013-06-17 @ 21:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0